Donderdag 2 mei 2019 van Joburg naar Port Elizabeth

2 mei 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

6.30u aankomst Port Elizabeth. Beetje stijf, beetje schemer, beetje wennen.

In het station bekijken we hoe we ons guesthouse moeten lopen. Voor de zekerheid even geïnformeerd of we wel veilig kunnen lopen. Dat kan, zeker als we de kant van IslandVibe, de slaapplek, gaan. Googlemaps op de telefoon is handig! Poort Elizabeth is een flinke stad, op een heuvel, de moesten wij op. Net hersteld van de tafelbergspierpijn, die 100 treden en plateaus op.

Boven gekomen zien een minimarket: koffie! voor ons en een bankje met uitzicht op fort Frederik, stenen broer van Hendrina.

Koffie op, moed verzameld om de klim verder te nemen, staan we al voor het huis! Het eerste huis naast het fort! Haha. We zijn er om 8.00 en we mogen onze kamer al op. Twee uur slapen. Daarna op pad met Sam en Sandro door de binnenstad. Een stuk route 67 lopen en verhalen horen over Mandela.

'S middags  lopen we naar het strand via het museum South End, de vernietiging van een zwarte wijk en verplichte verhuizing van alle zwarte en kleurlingen naar townships.

Vanaf de boulevard dolfijnen zien springen en duiken. Ook weer op het lijstje!

Uber terug naar de winkels, geld scoren en eten. Het lijkt wel alsof iedereen geld haalt aan het eind van de dag. We zijn nr. 30 in een file van wachtenden. Morgen dan maar. Het wordt al donker. Hendrina is zo moe dat ze slaapt als haar hoofd het kussen raakt. We moeten morgen 5.30u op. Olifanten kijken. Oftewel: op safari🐒🦁🦓🐗🦒🐊🐢🐜🌳🌴🌵

1. A3anne:
    3 mei 2019
    Wauwwww die dolfijnen had ik ook graag gezien!
  2. Bep:
    4 mei 2019
    Jullie zien echt veel. Die dolfijnen in de natuur super. Had ik ook wel willen zien.