Donderdag 25 april 2019 rustdag

25 april 2019 - Matjiesfontein, Zuid-Afrika

Na een hele rustige nacht en in het donker de sterren te hebben bewonderd zien we de volgende morgen de beheerder van het terrein. Hij vraagt of alles goed is verteld dat we morgen onze tas kunnen stallen bij hotel Lord Milner. Eerst maar aan het ontbijt, restje druiven en koffie. We gaan het dorp verkennen. Eigenlijk is het net Orvelte maar dan in ZA. Een straat met 10 huizen en 2 museums. Heerlijke sandwich op en ja daar waren ook koekjes en chips te koop. Dan maar daar op leven. Aan de andere zijde van het spoor ligt Matjiesfontein village. Echt Afrika van zo een woon gemeenschap van 100 huisjes. Kijk daar is een winkeltje. Verdomd het is waar 5 liter water 2 mandarijnen, pakje soep en blikje cola ( 43 rand) ongeveer 3 euro. Echt wel blij. Wat rond gelopen en genoten van de rust de zon en later nog een wandeling. Benieuwd wat morgen ons breng met de nachttrein.

1. Yd:
    25 april 2019
    Geweldig die foto van Hen,
    Zo herkenbaar!
  2. A3anne:
    26 april 2019
    Zuid-Afrikaans Orvelte..... klinkt goed! Heerlijk die foto’s ook! Geniet dames!
  3. Marianne:
    26 april 2019
    Wat ontzettend leuk om deze blog te lezen! Kijk uit naar nog meer. Geniet ervan lady’s .
  4. Marilyn:
    27 april 2019
    Genietse dames... Heerlijk idd zo jullie blog te lezen en die van Yowan.... Zo genieten wij ook een beetje mee....
    Heerlijk dat je hier in het donker wel gewoon de straat opkan en genieten kan van de sterrenhemel.... Zag dat jullie ook Yowan zijn blog gevonden hadden... Heb een heerlijke dag morgen en hopelijk blijft het slechte weer in het Noorden en Oosten voor jullie ver weg.. Geniet ervan..😘