Donderdag 9 mei 2019, mist..geen Robbeneiland

9 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Mooi op tijd wakker, tassen gepakt, ontbijt en uitgecheckt. Rugzak in bewaring, lopend naar de boot voor Robbeneiland. Het is prachtig weer, geen wind en de Tafelberg is zelf helemaal zonder wolken. Volop te zien.

Het weer zit mee, de wind is geen spelbreker.

Maar als we bij de wijk Waterfront komen, daar is de aanlegplaats voor de catamaran naar Robbeneiland, zien we de mist opkomen boven het water. Dik als een grote grijze wolk. We kijken elkaar aan....als dat maar geen cancelen wordt.

We lopen dapper door, er zijn al veel mensen bij de haven. En dan horen we, your tour is canceld . 9.00 o'clock tour gaat niet door.  Ze zijn voorzichtig, horen we later, er is ooit een boot gezonken. 11.00, 13.00 15.00 gaan uiteindelijk ook niet door. Heel erg erg jammer, zou graag het vliegtuig van 10.00 willen om naar huis te gaan. Maar dat gaat om 23.05.

Lionshead beklimmen lijkt ook geen optie. We zien 'm niet eens. Beetje met ziel onder de arm lopen we wat rond in de haven. Het lijkt zonniger te worden en Lionshead komt te voorschijn. Maken ons rondje Afrikaanse houtsnij en andere spullen-winkeltjes- af.

Gaan een broodje kopen, vesten bij The backpack afleveren, onze slaapplek, en een Uber naar Lionshead.

Nou...dat maakt veel goed. We zweten ons te pletter, klimmen, klauteren ons omhoog, zien de mist op zee en het land in de zon. Behalve  één gedeelte. Heel bizar, heel bijzonder. Daar hangt de mist. De tafelberg steekt er bovenuit.

Hen haalt de top. Ik blijf in de manen van de leeuw lekker  van het uitzicht genieten.

Trots op onze prestaties dalen we weer af.

Om zes uur zijn er townships kinderen in The backpack, die iets komen vertellen wat hun bezig houdt. Opdracht van school. Ze komen net binnen lopen.

Om half zeven eten met Yowan en zijn studiegenoten!

En dan naar het vliegveld. Onze laatste actie in Zuid-Afrika.