Vrijdag 3 mei

3 mei 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vanmorgen een beetje uitgerust van 2 slapeloze nachten. Vandaag de dag van de safari maar komt de auto ons echt oppikken om 6.30 uur? Altijd spannend . Maar hij is er en wij zijn de enige die mee gaan vandaag voor een safari van 5 uur in Addo elephants nature reservaat. We klimmen met een trap de jeep safari in. Lekker hoog zitten en veel kijk ruimte. Langton is de chauffeur. We rijden eerst 40 kilometer vanaf ons hotel en dan het park in. Ja, waar zoek je naar? 🙄🤔 Als ontvangst de aap (vervet) daarna volgde al snel de kudu en wrattenzwijn. Als eerste klapper een kudde zebra’s, toen de olifant, struisvogel en als klapper de leeuw en buffel. Geweldig ze lopen zo aan je voorbij. Iedereen in het park die daar rond rijdt, geeft door wat ze hebben gezien en waar. Na 3 uur kijken, gaan we ontbijten en dat was ook al top geregeld en lekker. Op de picknick plek weer nieuwe vogels gezien en één van onze kamerplant in de buitenlucht😃 Nog opzoek naar ander wild. Helaas de giraf woont hier niet.😢Wel in het Krugerpark. Er ligt nog een kadaver van een buffel en vinden nog een bot. Om 13 uur weer voldaan thuis. Geld halen en buskaartjes voor morgen. Wat morgen we vanavond weer eten is de vraag. Dat is echt moeilijk want er is eigenlijk geen restaurant te vinden en een goede supermarkt ontbreekt hier ook dus weer fastfood vandaag. Bij de Hungry Lion dit keer.

1. Elly:
    3 mei 2019
    Mooi verhaal. Veel gezien. Wauh.
  2. Petra:
    3 mei 2019
    Wauw... zo’n natuurpark is en blijft natuurlijk altijd bijzonder.
    Wat maken jullie veel mee en kijken je ogen uit als ik de verhalen lees. Een genot om op deze manier mee te mogen reizen.
  3. Marilyn:
    4 mei 2019
    Wow... Heel bijzonder lijkt mij om mee te maken
  4. Bep:
    4 mei 2019
    Dit is echt super mooi. Jullie zien echt veel. Geniet er nog van