Woensdag 8 mei feestdag ( stemdag)

8 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vroeg uit de veren want de bus vertrekt om 5.30 uur. De eigenaar van het B&B brengt ons weg om 5.10 maar was het nou wel echt goed afgesproken🤔😏🤨. Dus vroeg wakker en maar duimen. Eer droomde al niet lekker dus de start is matig. Eigenaar(dus toch niet de tuinman, gardner/partner) om 5 uur voor de deur klaar voor vertrek. Als we aankomen rijden is de bus ons net voor. Gehaald😇 Just in time. Bus en wij allebei lekker vroeg.

Om 9 uur in Capetown en wat is het stil. Winkels niet open en zeer weinig verkeer. Oja, stemdag en dus daarom  feestdag. Jemig, wij zijn rijk bedeelt met de Zuid-Afrikaanse feestdagen in onze vakantie. Daarbij regende het en dat zou de hele dag zou blijven . Lionshead dan niet beklimmen (geen uitzicht en te glad) .

Tja, advies van buurman Yowan, Botanische tuin. Hup een Uber geregeld (echt heel fijn). Ik heb nog nooit zo een mooie botanische tuin gezien en deze was ook nog eens gevuld met heel veel Erica's 😍. Heerlijk rond gelopen, de Baobap aanschouwd en hup Uber weer terug.

We leven vandaag van al het eten wat er nog was van de uitgebreide lunch van Lydia.

Morgen mooi weer en dus op naar Robbeneiland en vermoedelijk Lions head. Dan is de laatste dag ook volledig benut met veel moois. In de avond vermoedelijk samen met buurman (Yowan) de laatste maaltijd nuttigen.

Morgen vast nog genoeg tijd om te schrijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    8 mei 2019
    Wat hebben jullie veel moois gezien en veel beleefd.
    Mooie herinneringen en avonturen gaan mee naar huis om hopelijk nog lang na te genieten.
  2. A3anne:
    8 mei 2019
    Wat een fantastische afsluiter gaat dat zijn! Ik hoop op mooi weer en hart vullende belevenissen.
  3. Corry Heidema:
    8 mei 2019
    Nou ja, ik ben vandaag begonnen in een boek over Zuid Afrika met een stemdag! Bevolking kijkt uit naar hun feestdag. Ik lees verder en jullie ervaren het, fijne dag morgen, liefs Corry
  4. Karin Abelskamp:
    8 mei 2019
    Ik wens jullie een prachtig mooie indrukwekkende dag
    Veel liefs Karin
  5. Marilyn:
    8 mei 2019
    Haha... Moet telkens wel beetje grinniken als ik buurman Yowan lees.. Ipv buurjongen 😂, maarja.. Hij is natuurlijk 18+..dus..😅
    Jammer dat het vandaag regende en jullie niet naar Lions Head konden, ik zag prachtige foto's van Yowan van die plek, maar zo te lezen hebben jullie toch een prachtige dag gehad... En Lions Head kan evt morgen met de zonsondergang misschien en overdag heerlijk naar Robbeneiland, wat jullie zo graag wilden... Duimen👍👍👍 dat de boot nu wel gaat.. Vast wel!!!!
    Maar overmorgen is toch jullie laatste dag.. Wat ik mij herinner..???
    Aan het Nederlandse weer missen jullie in iedergeval niks.. En het wordt beter vanaf het weekend....
    De groetjes morgen aan de buurman 😅❤️
    Fijne laatste dag morgen...