Zondag 21 april 2019

21 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Volgers,

Vandaag een overweldigende dag. Vroeg op voor de eerste hopon- hopof bus, op naar de tafelberg voor de beklimming. Helder weer maar windkracht 6. De kabelbaan gaat daarom niet en als ik mijn bril moet vasthouden ivm de wind snap je het ook.

Eerst 2 kilometer lopen voor wij het pad op konden. Daarna klimmen, zweten, afzien en doorgaan. De afspraak was we doen het samen.

En hopla we deden het samen, 800 meter klimmen en dalen met wind die je soms haast omver waaide. We waren niet de enige, wat een mensen gingen er mee omhoog en weer terug. Geweldig en het uitzicht was prachtig. Langer dan een half uur blijven, was je nog net niet onderkoeld. Geen restaurant, niets dan het plateau van de tafelberg. En komen en gaande wolken.

Een snelle marmot gezien en op weg naar boven een soort kolibri. Prachtig.

Terug verliep zwaar met verzwikking en pijnlijke knieën.

We zijn Super trots.

Terug naar huis hele rondje hoponhopof in de bus en dat was erg informatief.

Morgen een kalme dag, hopelijk naar pinguïns, als het lukt. Anders misschien wel lezen😀.

Tot snel

1. A3anne:
    21 april 2019
    Knap gedaan meiden!
    Ik hoop dat het dagje rust wat ondersteuning biedt bij de verstuiking en de klutsknieen. Zet m op en geniet volop
  2. Elly:
    22 april 2019
    Jullie doorzettingsvermogen is rijkelijk beloond. Wat een prachtig verhaal, waarin jullie ons meenemen in dit avontuur.
    Bikkels zijn jullie.
  3. Yd:
    23 april 2019
    Wat moet dat een goed gevoel hebben gegeven,als je boven bent en kunt genieten vh uitzicht. Trots op jullie!
    Herkenbaar verhaal dit!
    😬😘
  4. Jan:
    23 april 2019
    Net als honger rauwe bonen zoet maakt, maakt het afzien van een bergbeklimming het uitzicht nog meer de moeite waard. Kijkend naar dat plaatje denk ik: wat zullen jullie afgezien hebben! Effe een balansdagje pakken...