Zaterdag 27 april 2019

27 april 2019 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Hoera, na 23 uur treinen zijn we Joburg in gewageld. Wat een vertraging... 3 uur. Daar is de NS niks bij. Niet meer dat gemopper op die tien minuten☺ oorzaak hier is beroerde locomotief of zwakke stroom voorziening. Of een paar een mensen langs het spoor. Dat is de kortste route..

Omdat we een coupé voor ons zelf hadden was het relaxed reizen. Gister al wat later in de trein,dus veel zitten, kijken, lezen, nadenken over de volgende tocht naar Limpopo. En dieren spotten. We hebben echt al 50 verschillende dieren genoteerd. Onze lievelings is de struisvogel geworden.

Slapen in de trein gaat prima, als je een set deken en laken gehuurd hebt. Zuinigjes hebben we nee gezegd. Foute beslissing! Koud in die trein! Tocht in die trein! Volgende treinreis zijn wij de eerste die een deken huren!

Door die kou en het regelmatig wakker zijn hebben we de maan gezien..half vol is de onderste helft, ha ha!

De grote vraag blijft wel nemen we een volgende trein of wordt het een bus. Die is sneller in de praktijk, alhoewel we in de supermarkt iemand spraken die 8 uur met de bus vertraging had. Niet mis😕

Met een Uber naar het hotel. Voor het eerst werken met de Uber app en in Joburg is vermoeid en best lastig. Vooral als het niet werkt en je het creditcard nummer op straat moet invullen, voelt niet helemaal fijn. Maar uiteindelijk alles gelukt en het onveilige in Johannesburg vonden we beiden wel meevallen. Helaas de hop-on hop-of kaartjes niet kunnen gebruiken omdat we te laat waren om een rit mee te kunnen doen.

Once in Joburg is het hotel en het is daar net een discotheek maar wel heel aardig en gezellig.

De natuur is prachtig en daar hebben we ontzettend van genoten.

1. A3anne:
    27 april 2019
    wat een heerlijke belevenissen! de struisvogel...…. ik hou ervan.... kop in het zand en het leven gaat gewoon niet meer verder ;-)
  2. Klaske:
    27 april 2019
    Met als grootste vraag "bus of trein" , klinken jullie wel heel ontspannen dames. Houden zo !!! Wat is het toch leuk om jullie te volgen, echt super!!
    En waar blijft dat lijstje met die 50 dieren … ?
  3. Bep:
    28 april 2019
    Heb je ook olifanten gezien. Mijn lievelingsdier.
  4. Marilyn:
    30 april 2019
    Oh.. Grappig.. Had niet in de gaten dat Johannesburg, Joburg was.... Kom er nu achter met het teruglezen... Nee, dat schijnt niet de meest veilige stad te wezen wat ik zo hoorde... Lijkt me idd niet fijn om op straat je creditnr in te moeten vullen... Zeker niet in Johannesburg... 😁
    Once... Is dat van zelfde keten als die in Kaapstad... Had ik nog met Yowan naar gekeken.. Leek me een leuk hostel voor jongelui maar idd een feesthostel.. 😅